10 Eylül 2013 Salı

Amerika Pasta Eğitim Programlarım.... Wilton ve Cake Boss...

Amerika güncemde gezdiğim ve yediğim şeylerden bahsetmiştim. Ama bir de seyahatimin en önemli nedeni olan eğitim programlarım var ve bunlardan detaylıca bahsetmek istiyorum.
   Amerika seyahatim belli olur olmaz, harıl harıl bu tarihlere uygun kurs programlarını araştırmaya başladım. Baştan beri istediğim her şekilde bir wilton kursuna kayıt olabilmekti ve bunu başardım.  Wilton instructorları her eyalette , size yakın bir yerde kurs verebiliyor. Bana en yakın "Ny Cake Store " du.  Bu programlardan size uygun olanları alıp 3-4 derslik seanslar şeklinde kurs programımı tamamlıyor ve sertifikanızı alıyorsunuz.  Bende asıl ilgi alanım olan çiçek modelleme dersini almayı çok istiyordum ve buna denk geldiğim için inanılmaz sevindim. Kurs içerisinde icing tarifi, buttercream tarifi ve bunları uygun uçlarla nasıl çiçek yapılacağı öğretiliyordu. Biz ülkemizde genelde ( sanırım çok beceremediğimiz için) icing ve buttercream çiçekleri pek kullanmıyoruz. Ama çok daha lezzetli ve şirin gözüküyorlar bana açıkçası...







     Diğer bir eğitimim ise Amerika' nın en meşhur pastahanelerinden biri olan,  "Cake Boss" programının sahibi "Carlos Bakery" de aldım. İki ayrı programa katıldım burda. Biri başlangıç seviyesindekiler için, diğeri ise orta seviyedekiler içindi.

    "Carlos Bakery" , Times Square de bulunan amerikanın en meşhurlarından biri. "Cake Boss" ise en çok izlenen ve binlerce hayranı olan bir pasta programı. Carlos'un adını bile duysalar çığlık atıyor amerikalılar... Gerçekten kursa gittiğimde bekleme odasındaki insanlarda inanılmaz bir heyecan vardı , açıkacası ben bu kadarını tahmin bile edemiyordum.  Hergün izledikleri, büyük bir cake starının mekanına girmek onları çok heyecanlandırmıştı ve orda bir Türk olarak yer almaktan inanılmaz keyif aldım.  Balayı için Kanada 'dan gelen bir çift bile vardı . Sırf  Carlos'taki o havayı almak için balayı programlarında bu kursu kendilerine hediye etmişlerdi..
      Bu kursu almaktaki amacım "cake boss" atölyesinin havasını  tadabilmek ve yurtdışında insanlara nasıl pastacılık öğrettiklerini daha iyi gözlemleyebilmekti.  İlk günkü başlangıç dersinde anne -oğul , baba-kız berabar rpasta yaparken o kadar çok eğleniyor ve öyle yaratıcı şeyler ortaya çıkarıyorlardı ki gerçekten bunları,  Bursa' da uygulamayı çok arzu ettim ve çok keyif aldım. İkinci günkü kursum biraz daha orta seviye idi , kaplama ve şeker hamuru taktikleri öğrenmek açısından bana çok faydası oldu açıkcası...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder