25 Temmuz 2013 Perşembe

çiçekler... ve bademli pastam...

        Blogumu ilk açtığım zamanlarda çiçek modellemekten ne kadar keyif aldığımdan bahsetmiştim. Bu pasta işlerinin en başındayken sipariş ettiğim ilk malzemem amerikan  "wilton flower design kit" adlı setti.  Paketim gelip içinden bir de anlatım kitapçığı çıkınca sevinçten delirmiştim.  Geceler boyunca başucumda hatim ettim o kitabı ...Önce kafamla sonra da parmaklarımla çalıştım her bir çiçek figürünü... Çiçekler öyle çeşitli ki biz ancak çok çok az bir kısmını modelleyebiliyoruz. Kısacası çalış çalış bitmez bu modelleme işi:))

      Çiçek modellemek için bence öyle yüzlerce alete veya kalıba ihtiyacınız yok. Basic aletlere çok iyi hakim olmanız yeterli . Ve de başlangıç için temel bir "cutter set" yeterli olacaktır. Bir de ufak ipucu mutlaka pasta malzemeleri satan mağazalardan Tylose-C adlı beyaz tozdan edinmenizdir.  Bu tozdan bir tutam yada daha fazlasını (şeker hamurunundan ne kadar kullancaksınız) bir gün önceden şeker hamurunuza eklemeli  ve bir gece bekletmelisiniz. Çokta bekletmeyin kaskatı kesiliverir şeker hamurunuz.
       
 Yurtdışında " fondant" ve "gumpaste " olmak üzere ikiye ayrılıyor şeker hamuru.  "Fondant" pastayı kaplamak için kullanılırken , "gumpaste" ise modelleme ve özellikle çiçek için kullanılıyor. " Gumpaste"in içerisinde bu tylose_c dediğimiz madde hali hazırda katılmış olduğu için ve bizim ülkemizde malesef bulunmadığı için ; bu işlemi en azından birgün önce sizin tamamlamış olmanız gerekmektedir. Böylece kolayca kuruyan ve elastikliği daha fazla olan bir hamur elde edebilirsiniz.







    Kendisi Türk olan ve Amerika'da yaşayan; çiçek modelleme konusunda çok başarılı olan Ayşe Yaman'ı blogundan takip edebilir ve bir çok bilgi edinebilirsiniz.  Benim şahsı favorim ise "Alan Dunn" . Yurtdışına gittikçe ya da imkanlarım dahilinde Amazondan sürekli bu konuda kitaplar getirtiyorum. En son keşfettiğim
 "Lesley Herbert " ise ısrarla tavsiye edilir.:)




nacizane blossom çalışmam...

    Kitapların ve her türlü görselin size çok yardımı olcağını düşünüyorum; en azından bana yardımcı olduklarını düşünüyorum. Bu yüzden kalıp edinmek yerine bence bol bol "you tube" da ve "amazon"da sorf yapın derim ben:)




    Bu bahar çiçek dalı birazdan muhteşem bir bademli pastanın üstüne yerleşip , çok cici bir anneannenin şık ve elit doğumgünü pastası olacak..Her doğumgünü pastasının şeker hamuru ile kaplanmasını onaylamıyorum... Şeker hamursuz da muhteşem görseller yakalayabilirsiniz.  Pastayı bu kez diğer tariflerimden farklı olarak yaptım. Hiç un kullanmadım desem inanırmısınız... Muhtesem acıbadem katlarının arası bol beyaz çikolatalı özel bir krema hazırlayıp üzerine de siyah çikolata döktüm ve tadını tarif etmem mümkün değil....sooooo yummmyyyyyy....hımsss...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder